Selasa, 25 Januari 2011

~ Selamat Bertunang Babe.....

Hai.. Ingat tak entri sebelum ni aku ada cite pasal aku tempah cupcakes utk kawan baik aku.. Ingat kan? So, kali ni aku nk cite pasal kawan baik aku nih plak....mula-mula sila kenal dia dulu ye...


~ Kenalkan, ini Cik Fazilah Malek.....

ok, dah kenal? ok, back to tajuk asal entri nih, aku ada sedikit ucapan untuk beliau : -

"Babe, Selamat bertunang aku ucapkan.. Moga kekal ke jinjang pelamin... Aku sentiasa doakan semoga kau beroleh kebahagiaan dan kesejahteraan... Moga dipanjangkan jodoh kau dengan org yg tersayang.. Tak kira apa jua yg berlaku antara kita, sumpah! aku tidak pernah buang kau dari hati aku.. Aku ttp sayang kau mcm dulu...Aku sentiasa ada untuk kau..juga mcm dulu2.. Aku ikhlas berkawan dgn kau...."

" Bagi aku, kau tetap kawan aku sampai bila-bila unless kau yg buang aku..."

" May Allah SWT bless you, me and our friendship always....amin" 

Skrg aku nk mula cite nih... Sebenarnya kami dah berkawan baik hampir 14 tahun, sejak dari tingkatan satu lagi (sama lama ngn aku bercinta dgn incik sayangku..huhuhu..) walaupon kami kenal since sekolah rendah tp masa sekolah rendah kami tak geng pon.. dia masuk geng yg kira femes la kt skolah.. sume cikgu kenal kan..aku geng bdk yg biasa2 jek.. maklum la, low profile (wak lu!!!) Masa tingkatan 1, aku satu kelas dgn dia, waktu ni geng dia tu dah gi blaja asrama penuh, tinggal la dia keseorangan..hahaha...secara tak langsung telah membuka ruang untuk aku dan dia berkawan.. makin lama makin rapat.. pegi mana2 berdua jek, kt mana ada dia situ la ada aku..kt mana ada aku kt situ la ada dia...dah mcm kembar pon ada..klu tado salah sorg mesti cikgu2 akan tanya " mana kwn awk lg sorg tuh?" hehehe...

Berkawan ni biasa la ada asam garam dia kan.. mcm2 yg kami lalui sepanjang persahabatan kami.. suka, duka, bergaduh, merajuk, bak kata sama la mcm org bercinta kan.. tp yg peliknya frenship kmi ni ialah kmi sngt jarang sependapat.. slalu berselisih pendapat... pastu salah sorg tak bleh lebih mesti nk sama jek..Contohnye, klu sorg tu kena ngorat, sorg lg tu mesti nk jgk kena ngorat.. (motip bg contoh camni? ingat ko cantekk sngt org nk ngorat?? hampeh!!) itu contoh jek.. Biasa nye kami akan lawan dari segi markah exam.. org kata bersaing secara sihat kan.. tp x di nafikan la, dia mmg lebih pandai dari aku sbb tu dia jd cekgu skolah sekarag.. aku?? hmm.. jd la pekerja yg biasa2 jek..itupon dh syukur ado kejo, klu tak dh lama tanam anggur yg tak buah2 kan?? itu la balasannye kepada mereka yg rajin kan.. sbb apa aku kata gitu, sbb masa form 4, aku selalu nk pinjam nota dia, aku mmg tado nota pon terutamanya subjek Geografi, maleh amat nk buatnye..huhuhu... tp, tiap kali aku nk pinjam mesti dia tak bagi..apa2 nota yg aku nk pinjam mmg dia takkan bagi aku.. cessss.. mmg sakit ati la kan, dah nama kawan baik tp kedekut plak tuh..(masa tu aku pikir camtu la..) tp bila pikir skrg elok jgk la dia tak bagi aku pinjam dulu kan sbb klu tak aku mesti tak pandai nk wat nota sendiri, asyik nk harapkan org jek bila nk pandai kan?? Sungguh pandai beliau mengajar aku dalam diam... 

Tapi masa form 6, dugaan maha hebat melanda frenship kami. Ada la sorg makhluk tu eh bkn sorg tp beberapa org telah melaga-lagakan kami. Akibat kurangnya kepercayaan antara kami, kami terpisah jauh...kami jadi seperti org asing dan hingga kini ia masih terkesan dihati kami dan telah menjadi satu persoalan yg besar kepada kami..."Kenapa kita tidak seperti dulu??" Ntah, aku tado jawapan untuk itu, yg aku tahu, skrg, kita secara perlahan-lahan sedang memulihkan keadaan dan frenship kita walaupon ia amik masa yg agak lama... aku rasa jangka masa itu tidak menjamin sejauh mana kita mengenali sahabat kita.. yg penting dalam persahabatan itu adalah dasar kepercayaan dan kejujuran yg sentiasa menjadi tunjang dan pegangan kita dalam bersahabat. Sikap toleransi itu sangat2 penting dalam usaha kita memahami erti kata SAHABAT SEJATI....

sekian, jumpa lagi! tata...




Tiada ulasan: