Isnin, 24 Januari 2011

~ first time tempah cupcakes...

Ini minggu lepas punya cerita..hehehe.. saje kompol bnyk2 cite supaya bleh update blog dgn jayanya..hahaha... okeh, kita mulakan dengan ari rabu malam, actually, aku dan incik sayangku telah membuat plan utk balik ke kampung (sbnrnye itu adalah plan aku tp incik sayangku tu seperti biasa menjadi tukang sokong sbb ari khamis kan coti thaipusam), Balik kg tu bukan untuk masak beras ngn susu ye, jgn salah anggap plak, aku tak sambut raya tuh tau..hehehe.. sebenarnya, kawan baik aku bertunang so nama pon kawan baik pastu dah ajak plak tuh takkan tak datang kan. kang jatuh hukum putus kawan kang camno? jadi, sebagai kawan baik takkan la bila dah dengar member tu nk bertunang wat tak tahu je kan, kena la ada something2 skit.. maka dengan itu, aku dengan ikhlas hatinya (wah..mcm tak ikhlas jek ayat nko ek) telah menaja cupcake utk dijadikan salah satu hantaran kepada pihak lelaki.. mula-mula penin jgk nk cari mano la org buat cupcake ni kan, nasib ado pesbuk, aku carik jek dlm tuh, dh dpt terus call dan confirm oder.. aku tempah kat Cik Linda sbb dia dok kat sepang je, dekat aku nk pick up cupcakes tu kan - klu ada sesapa berminat, bleh tengok kat blog dia ni http://honeyberrybake.blogspot.com/ (psstt.. Cik Linda, sy tolong promote nih.. jgn lupa 25 persen...25 persen...=p )


Lebih kurang pukul 8 lebih dekat kul 9 malam baru la aku gerak ke rumah Cik Linda tu (walaupon janji nk dtg dlm kul 8 malam..hehehe..biasa la, dah tentu aku melayu, so, janji melayu mmg cenggitu kan) nasib tak susah nk cari rumahnya sbb incik sayangku guna GPS,jadi sngt la menyenangkan diri... Nak jadikan cerita, aku lupa suruh Cik Linda tu letak riben kat kotak cupcakes tu, terpaksa la aku beli riben sendiri dan tanpa segan silu, aku 'memaksa' la Cik Linda tu utk hiaskan kotak cupcakes tu jgk alasannya aku ini tidak kreatif seperti beliau...hahaha... maap ye Cik Linda...Lebih kurang setengah jam jgk dok melepak kt umah Cik Linda yg sngt cantekk itu sbb Cik Linda tetiba kekeringan idea cemana nk letak riben yg aku beli tu kt kotak cupcakes tuh sbb aku adalah customer pertama dia yg 'paksa' dia buat cenggitu..(nasib awak la Cik Linda dpt customer mcm haku neh...) Selepas berhempas pulas memikior cemana nk buat, akhirnya dpt jgk la idea tu kan dan setelah segalanya siap, dgn pantas aku dan incik sayang serta Zara yg dah siap muntah dalam kereta abah dia tanpa rasa bersalah, memecut utk balik ke kg sbb nk antar cupcakes tu terus ke rumah kawan aku tuh...


Lebih kurang jam 10, sampai la umah kawan aku tu, aku call srh dia amik kt keta sbb aku maleh nk msk umah dia memandangkan ari sudaa lewat malam dan si Zara dah tdo...Bila dia amik je, dia cakap..." Zura, aku sangat terharu ko bagi aku cupcakes nih..." (aku rasa bangga sekejap..hehehe...) sambil aku jawab balik kt dia..." ni je la aku dpt bagi kt ko, sbb lama dah aku tunggu bila ko nak kawen.." (ayat merendah diri sambil memerli beliau) 10 minit jek jumpe, aku pon beransur la balik umah, tp sblm smpai umah singgah plak mkn dulu sbb dh lapo sngt dan si Zara pon dah bangun.. jam masa tuh dh tunjuk jam 11 malam...(ni makan ke sahur nih..hehehe..)


Ni la dia cupcakes yg aku tempah dari Cik Linda.. tema kaler hijau + kuning
(pic ni amik dari pesbuk Cik Linda sbb pic yg sendiri snap maleh nk upload - dasar pemalas!!.. Tq Cik Linda)




Dah abis cite.. itu saja dari saya buat kali ini.. nnt cite lagi yek.. tata.. salam...

Tiada ulasan: