Khamis, 24 Jun 2010

~ Budak Zara kena demam campak...

Demam campak??? adoi laaa... Actually, Si Zara ni dah start demam dari ari ahad lagi.. patutla meragam semacam jek.. langsung xnk letak.. nk berdukung jek..smpi tido pon nk tido atas bahu @ atas pangku...sabo jek la... Bila gi klinik, cek suhu.. tuu diaa...suhu nya 38.7C.. hangat betui laaa... pastu ila demamnye dah elok, tup..tup.. ari selasa tu lepas amik dari taska, aku tengok muka dia lain macam jek..mcm ada bintik2 merah..ke mata aku yang salah.... xde plak aunty kt taska tu kata apa2.. Dia cuma kata Zara dah tak demam dah...Zara pon bila diagah gelak mcm biasa jek..

Sebab tak puas hati dan tgk Zara pon mcm rimas semacam jek, bila sampai jek kt rumah, terus aku cek kt badan dia...taaadaaaaa..... itu bintik2 merah sudah penuh satu badan maa....Terus aku menangis...huhuhu...tetiba jek jadi takut...Kebetulan hubby balik keje cepat.. Dia belom turun motor lagi aku dah jerit dah....

"Abah...cpt tengok anak nih.."

Hubby aku ngn terpinga-pinga terus meluru kat anak aku... Aku kasi dia tengok bintik2 merah kat badan Zara tuh... dia dengan cemasnye berkata....

"Eh, kenapa nih???"
" Ntah la,....(aku masih menangis...)
"Jom bawak pegi klinik...."
"X payah la bwk pegi klinik, pegi hospital terus la, abah... Ibu takut adik kena denggi nih..."
"Ish, abah rasa bkn denggi la, kita bwk gi klinik dulu.. klu Doktor suggest srh bwk ke hospital baru la kita pegi..."
"ok.. jom la cepat"
"Ye la, tp kejap ye..abg nk mkn dulu...lapo le...."
(Ya Allah! Dia bleh plak ada selera nk mkn lagi time aku tengah cemas2 tuh...adoii laaa....)

So, bila gi klinik, Doktor sahkan just kena demam campak je, xde yg serius.. dpt ubat tahan gatal dan CALAMINE LOTION untuk sapu kat badan...huhuhu.... Aku siap cakap kt Doktor tu...

"saya ingat kena denggi la Doktor...."
" Ish, klu denggi bukan mcm ni... Ni kena campak jek..."
"Ye ke? Nasib baik laa bkn denggi ye...hehehehehe...."

Sangat risau kalau baby kena denggi nih.. bahaya... Oleh itu, semalam aku telah membeli gelang penghalau nyamuk...hahahaha...mcm pelik jek.. tp org kedai tu kata berkesan sebab gelang tu akan mengeluarkan sejenis bau yg nyamuk x suka... (aku rasa bau dia mcm bau pencuci serai wangi tu la....huhuhu) berkesan ke tidak aku x tau..kena tengok la seminggu dua nih... Nnti aku upload pic gelang tu ek... Gelang tu mcm sesuai la pada baby mcm Zara ni yang x suka tido dlm kelambu....Apa pon, aku harap Zara akan kembali sembuh....Kesian tgk dia bila dia x sihat...

Kita jumpa lagi next post ye.. tata.. salam...

Tiada ulasan: