Isnin, 21 Jun 2010

~ Update apa yang patut....

Setelah hampir dua bulan lamanya aku membiarkan blog aku ni sepi tanpa berita...Sesungguhnya kesibukan dengan aktiviti harian agak membataskan waktu untuk aku mengemaskini blog aku ini apatah lagi untuk menjenguk walau pon seketika...Selama waktu aku membiarkannya sepi, pelbagai kisah dan cerita yang terjadi... pelbagai kisah dan cerita aku simpan untuk aku luahkan di dalam catatan aku ini tapi aku sendiri tak pasti...adakah akan terluah semua cerita yang aku simpan atau pon ia hanya kekal sebagai simpanan di dalam hati.....

Perkara pertama aku nak cerita...pasal aku dah selamat pindah ke rumah baru...rumah sendiri...rumah yang aku beli...huhuhu... walaupon pinjaman perumahan tu masih lagi di dalam proses tapi tuan rumah tu baik hati plak bagi kami pindah dan duduk dulu kt rumah tu dengan syarat kami kena bayar sewa la.. (dalam erti kata lain, kami sewa dulu la rumah tu sementara nk tunggu loan lulus...hehehehe...). Tapi kira ok la, lps2 ni tak payah nk pindah2 randah dah..letih wei pindah rumah ni.. Sampai sekarang umah aku blom siap kemas sepenuhnye..masih ada lagi barang yang tak keluar dari kotak tuh...Ish..Bila la nk siap kemas nih...penin kepala tgk umah bersepah-sepah ni.. klu tuan rumah sendiri pon dh penin inikan pulak tetamu yg datang..adesss...

Perkara kedua plak, lepas jek siap pindah rumah, tiba- tiba mak aku diserang demam plak.. adoiyyai...risau gile aku.. lepas dua klinik aku bawak dan mak pon dh dpt injection, demamnye tak jgk kebah..apasal plak nih....last2 call my big bro suruh datang bawak mak ke hospital sebab badannye dah naik merah-merah...Confirm!! Mak kena DENGGI!!! cesss...nyamuk aedes sialan!!! Sakit hati aku...Mak terus kena admitt wad kat Hospital Sg. Buloh..(hospital yg paling lembab sekali servis dia....) Mak aku datang petang, pukul 10 malam baru dapat nk masuk wad.. adoiyaii.. skali lagi aku hangin gileee..... Patut la rmai org gi private klu macam ni la layanan hospital kerajaan...huhuhuhu.....Seminggu jgk la mak kena tahan kat wad....

"Mak,
"Minta maaf sebab x boleh nak jaga mak masa mak kat hospital hari tu...Zara xde orang nak jaga...pastu dia nak susu nnt mcm mana kan....Harap mak faham...Wa cuma boleh datang tengok mak hari-hari jek....tapi x boleh nk tunggu mak....Terima kasih pada kak indah yang tolong jaga mak masa kat hospital hari tu dan siapkan semua kelengkapan mak termasuk la masak makanan untuk mak....Terima kasih jugak kat kakde sebab ko dok jauh-jauh pon sanggup mintak cuti sebab nak jaga mak....Tiba-tiba aku rasa aku ni anak yg x guna plak....Minta maaf mak....


Lepas mak kena kena denggi, bapak mertuaku plak kena masuk wad..suspek batu karang..huhuhu...pastu anak aku plak demam....tak lama lps tuh, suami aku plak suspek denggi..alahai..bertimpa-timpa datangnye sakit tu..Tunggang-langgang keje aku kt opis masa tu.. nasib la masa tu boss tengah cuti so takde la dia nampak aku kelam kabut jek.. Semua org sakit.. Aku? aku cuma batuk2 dan selsema jek.. tapi batuk bleh tahan la teruk jgk... So, aku rasa ini adalah ujian Dia untuk umatnya... Nak tgk kita ni kuat ke tak nk tahan ujian yg datang.. sabar jek la yg aku boleh buat...Apapun, doa aku supaya DIA akan berikan penawar selepas dia berikan sakit itu pada kami..dan Alhamdulillah, semuanya sudah kembali sihat...Thank God!!!

ok, sampai sini dulu..nanti aku sambung lagi yek..sbb tiba-tiba aku rasa sedih dan syahdu jek..huhuhu....tata..wassalam...

'

Tiada ulasan: