Isnin, 27 Disember 2010

~persiapan kecik-kecik aje...

hai teman-teman.... hmm.. lagi satu hari jek anak dara kecik comey aku nk sambut besday nya yang pertama....sekejap jek dah nk setahun. Terasa masih baru lagi sakit nak bersalin tuh.. huhuhu...Cemana nak celebrate ye?? aku pon dok la bincang2 ngan incik abah nye tentang apa yg nk dibuat sempena besday anak kesayangan kami ni... bincang punya bincang.. tolak, campur, darab, bahagi bajet yang ada, kami decide untuk sediakan sejumlah goodies bag untuk diberikan kepada taska tempat kami hantar Zara...  Bukan taknak buat besday party untuk dia, ye la, mcm ini besday yg pertama kan, sapa yg taknak buat... kesian kt anak dara aku nih.. tp, memandangkan bajet kami bulan ni agak terhad sebab incik abah baru jek tukar kerja dan gaji aku dah start kena tolak bayo rumah, so kami tangguhkan dulu besday party nya tu.. tapi mmg nak buat la klu ada rezeki.. so, jgn sedih ye anak ibu.. ibu pasti buat untuk kamu nnt....


bila dah decide nk bagi goodies bag kt taska tuh, kena la pulak pikir apo yg nk diletakkan dalam goodies bag tu.. adeh laaaa.... bincang lagi....tp kali ni aku yg buat cadangan dan incik abah jadi tukang sokong dan kuarkan modal jek..hehehehe... sbb benda ni aku pikir dan dah niat even masa aku blum kawen lagi pon... aku mmg dh berhajat, bila aku ada anak, then bila besday dia mmg aku nk sediakan goodies bag utk taska tmpt aku hantar dia...caya tak? percaya laaa...ni mmg cite betul nih.. aku tak tipu okkk.... Ha! berbalik pada barang yg nk letak dalam goodies bag tu, aku decide nk letak 1 cupcake, 1 air kotak dutch lady, dan satu permainan..... cukup la... kena tgk bajet jgk kan...hehehehe...


so, malam ni, aku sangat sibuk la buat persiapan utk goodies bag tu.. walaupon kecil-kecilan, tapi aku rasa puas hati...at least, pemberian aku tuh, boleh mengembirakan budak-budak kat taska tuh... tercapai gak la hajat aku kan.. kat bawah ni, korang layan la pic goodies bag yg sempat aku snap ni ye...hehehe....


Ini la antara barang yg dimasukkan dalam goodies tuh... * aku sngt suka la goodies bag tuh, comey jek....
  • goodies bag - oder online jek..x sempat nk gi cari tp lawo nko...comey jek...
  • air kotak - beli kt mydin kota seriemas...hehehe... jauh tuh...
  • permainan (noisy maker) - oder online gak, sama tmpt ngn goodies bag, tq k.wan..
  • cupcakes - oder ngn kawan aku masa sekolah dulu, Cik Hanim...* thanks ye sbb buatkan cupcakes yg comel2 utk anak aku...hehehe.. 

Tiada ulasan: