Khamis, 23 September 2010

~ Lepas raya...

Hai..hai.. hari ni dah masuk 14 Syawal 1431H.. korang dah buat ke puasa enam? aku tak dapat nak buat lagi..bila nk buat pon ntah la... Cemana raya korg aritu? meriah ke? haruslah meriah kan? tempah baju smpai lima pasang, gile tak meriah..ye tak?? hehehehe...Tapi meriah-meriah jgk, ada juga yg bersedih raya-raya nih.. Buat kawan, teman baik dan jiran ku, pasti lebaran kali ini tidak semeriah tahun-tahun yang sudah kan...Kawan ku kehilangan bapanya, teman baik ku kehilangan ibunya dan jiranku  juga kehilangan bapanya... Hanya doa yg dapat aku kirimkan kepada mereka yang telah pergi....

Tahun ni turn aku beraya sebelah suami aku. First time pengalaman beraya di rumah mertua dan first time jgk bila pagi raya aku tak salam tangan mak ayah aku mcm slalu...*tapi petang aku dapat la salam kan... Nasib tak meleleh air mata aku ni pagi2 rayo tu kan..hahahaha...Dulu-dulu kita bagi duit kat anak orang, sekarang dapat la rasa mcm mana orang plak bagi duit raya kat anak kita kan... Cuma yang tak berapa nk seronoknye sebab sepanjang raya tu anak aku, si Zara tu kena sakit mata, demam, selsema dan batuk... Kesiannye aku nengok dia...tapi raya tetap raya okkk...

Takut sakit si Zara tu melarat lagi, aku ngn hubby bwk dia ke klinik.. mujur la skrg dah makin ok dah... cuma tinggal batuk dan selsema jek skit2...  So sekarang, aku plak yang tado suara dah... batuk n selsema la..apa lagi kan? adoii.. berjangkit-jangkit sakitnye.. Hubby aku pon demam gak...nasib laaa...

Masa raya2 nih kuih apo yg korang suka makan? kuih tart nenas? no? kuih bangkit? no? kuih bahulu? no? aku suka kuih cornflakes yang along aku buat.. sedap weh.. siap tempah dua balang kat dia tapi dapat satu balang jek...cemana? Maknanya, satu balang tu untuk aku makan jek la, bkn untuk tetamu okkk...harap maaf! tetamu makan jek la kuih apa yang ada tu ye...hehehe... Rasanya, sejak aku bekerja, dah tado masa nk buat kuih2 rayo nih dah... Sumenye main tunjuk2 jek.. Senang kan? *Senang nk ngabihkan duit la.... Cepat dan mudah...hehehehe... tata,.....

Tiada ulasan: