Rabu, 29 September 2010

~ Kembali Sihat!

Aku rasa dah dekat sebulan dah Zara batuk... Dalam bulan  ni jek dah tiga kali demam dah... x tau kenapa.. demam nk beso ke? nk tumbuh gigi? nk pandai jalan ke? demam sbb lain ke? haiihh... risau aku dibuatnye... bila dah demam tu ditambah plak ngan batuk dan selsema lak bagai... lagi kesian tengok dia..nk tdo pon x dapat..dia tak cukup tdo, aku pon sama laa....abah dia jek yg cukup tdo...cessss.....=)

setelah dua tiga kali aku bawak pegi klinik kat kampung pastu gi klinik panel lagi tak mau jugak elok2 nye, aku decide nak bawak dia pegi jumpe pakar kanak-kanak kat Pusat Rawatan Islam Az-Zahrah kat bangi tuh....nama pon sama ngn nama dia jgk..mungkin berkesan kan..aku agak laaa.....hehehehehe..... lepas maghrib jek aku terus bawak dia pegi klinik tu....lama gak la masanya nk menunggu...Doktor Nazim bin Abu...tu la nama doktor yang aku  jumpe....Memang sesuai jadi doktor pakar kanak-kanak.. sangat lemah lembut *bukan patah okkk.... baik, layanan first classs!!!  berbaloi la walaupon bayo mahal... ubat dia sangat serasi dengan Zara... rasanya dalam masa seminggu, demam, batuk, selsema Zara pon hilang secara perlahan-lahan.... Alhamdulillah....

So, sekarang Zara dah makin sihat.. semakin aktif.. lepas dah pandai panjat2, duduk, merangkak,pastu dah tumbuh 3 batang gigi, sekarang tengah belajar berdiri pastu lepas tangan plak.. mcm nk jalan sngat dah...Mulut pon makin bising... Ceria je.. Baru la senang hati aku dan suami bila tengok puteri kami yg sorang ni membesar dengan sihat dan kuat....

Jumlah perlu dibayar = RM82 sahaja = 4 jenis ubat....berbaloi kan? kan?



Tiada ulasan: