Rabu, 18 Ogos 2010

~ Berbuka puasa seorang diri....

Sedar tak sedar hari ni dah 8 Ramadhan kan? Cemana ngn persiapan raya?? Ada orang awal-awal lagi dah siap semuanyakan... Ni nak kongsi dengan korang... semalam untuk kali pertamanya aku berbuka puasa sorang-sorang okkk.. sangatlah sedihnye hati aku..nasib tak meleleh air mato ni haaa...huhuhu... Al-kisahnye, hubby aku kena balik lambat..ado masalah kat tempat keje katanyee...semua bos-bos besar sudah mengamuk.. apo la diorg nih bulan posa pon nk ngamuk jek... sebenarnya kami dah janji nak buka posa kat luar tapi tidak kesampaian...so, aku pon makan la sorang-sorang jek...sambil menonton tv cite " Geng Surau" best jgk la cite nih...recommend by Aainaa yg shoot cite nih...
Dalam hati, Tuhan jek yg tahu.. Mula-mula ingat memang nak marah la...siap la hubby balik karang.. aku nak buat muncung panjang sedepa gitew.. tapi bila fikir balik, dah la hubby balik keje penat-penat pastu tengok isteri dia buat muka mesti lagi tension dia kan.. so aku batalkan jek la niat tak suci aku tu...
Bila hubby aku balik, bagi salam, terus sejuk hati aku....walaupon dia balik tu jam dah tunjuk pukul 10 malam okk...  Kemudian, hubby terus tanya...

"Ibu makan apa buka posa tadi? *tanya dengan nada penuh rasa bersalah 
"Makan kuih jek.. ada kuih yg frozen kat dalam peti ais tuh..."
"Abah minta maaf ye.. X dapat nak balik awal.. Ada masalah kat kilang tadi..."
"xpe abah.. Ibu makan apa yg ada jek.. Alhamdulillah, kenyang jugak...*jawab baik-baik supaya dia tak rasa bersalah sangat..
"Jom kita kuar makan nak? Lapar tak?"
"Xnak la, dah kul 10 dah..malas nk keluar..Tapi kalau abah lapar jom la..*kesian la kan, baru balik dah nk kuar balik..
"Klu mcm tu xpe la.. kita makan kokocrunch jek ek...hehehehehe"

Kesian aku tengok hubby aku nih.. bila la ada rezeki nak dapat keje dekat-dekat Nilai ni je kan?? Mungkin belom sampai masanya lagi atau pon memang dah rezekinye kat situ jek.. Hanya Dia yang mengerti segalanya.. Kita hanya mampu berusaha dan bertawakal serta doa.. Semoga Dia mendengar dan memakbulkan doa ku...Amin.....

 Inilah ruponye menu untuk aku berbuka sorang-sorang.......

Karipap Daging... Sodap!!
Air Milo 3 in 1 Panas.....

Tiada ulasan: